jom baca lagi

CINTA YANG TIDAK KESAMPAIAN


  Suatu malam, aku terbaring di atas katil sambil memandang keluar tingkat.. Terlihat bintang dan yang cantik menyilau ke menerangi malam ini.. Sedangku menikmati pemandangan ini, teringat ku pada seorang gadis yang menegur ku petang tadi. Aku merasakan hati aku sukakan dia oleh kerana rupanya yang menawan walaupun cuma hanya berbual sepatah dua kata dengannya. Aku mulai mengelamun jauh.. Dalam hatiku kuat menyatakan alangkah bestnya andai kata dapat berjumpa dia lagi.. Lamunan mimpi aku diberhentikan oleh gelak tawa kwan-kawan sedorm dengan ku.
 
    Beberapa hari kemudian, aku terpilih dalam menyertai gerak tarian oleh jurulatihku untuk malam terakhir di plkn. Mula-mula aku ingin menidakkan sahaja tetapi hati aku kuat menyuruh aku menyertainya. Entah kenapa lah dengan diriku ini.*** Sekali lagi semasa aku mahu membeli makanan di koperasi , aku terbau sesuatu wangian yang mengugat hatiku. wangian seperti seseorang yang aku kenal.. sekali aku toleh ke belakang, gadis yang ku jumpa masa tu berada di belakang aku. Tetapi  sebaik sahaja menoleh ke belakang, mulut ku kaku seperti kesejukan. susah betul untuk mulut aku mengucapkan perkataan "HYE". badan aku seperti selapas terkena petir . teguh x bergerak langsung. Lalu.........................

thank for read.. tinggalkan lah jejak anda

No comments: